קידום אתרים לוקאלי

אחת המגמות החשובות ביותר בתחום קידום האתרים היא חיפושים בהתאמה אישית – כלומר שלכל גולש יוצגו תוצאות שונות עבור אותו ביטוי שמוקלד בתיבת החיפוש, על סמך מאפיינים שונים ובפרט מיקומו הגיאוגרפי של הגולש.
בהתאם, כל איש מקצוע בתחום קידום האתרים שמכבד את עצמו ואת הלקוח חייב לתת את הדעת גם על הקידום הלוקאלי.

למי מיועד הקידום הלוקאלי?

קידום אתרים לוקאלי מיועד בעיקר לאתרים של עסקים שהמיקום הפיזי שלהם משמעותי: מסעדות, צימרים, בתי קפה, ובעצם כל עסק שהלקוחות שלו מגיעים אליו פיזית אחרי שחיפשו מקום בסביבה מסוימת – ובהתאם הוא רוצה להפגין נוכחות משמעותית במיוחד בתוצאות החיפוש של הגולשים שנמצאים בקרבת מקום או כאלה שמבצעים חיפוש מוכוון לוקיישן (לדוגמה "מסעדה בטבריה" או "בית קפה בנווה צדק").

מה חשוב מבחינת גוגל?

ההמלצה העיקרית של גוגל היא להוסיף את האתר – אם כמובן חיפושים מקומיים רלוונטיים עבורו – לשירות הנקרא Google+ Local (מה שבעבר היה Google Places).
אתרים שנרשמים לשירות זוכים להיות מוצגים באופן מובלט בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים, כולל מפת הגעה, תמונות, פרטים ליצירת קשר עם העסק ועוד.
בדרך זו מובטח לעסק שהאתר שלו לא יצנח אל חלקם התחתון של דפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים או אף ייעלם כליל מהדף הראשון ובכך מהתודעה של הגולשים, שכן החלק המוקדש לאתרים מקומיים הולך וגדל מבחינת גוגל.

פעולות באתר עצמו

באתר עצמו גם כן חשוב לבצע מספר פעולות, ובראשן הוספת הכתובת הפיזית, רצוי במקום בולט ככל האפשר, ועוד יותר רצוי שלכתובת זו יצורף לינק אל מפת הגעה (בין אם כזו שבעלי האתר יצרו עם הנחיות נוחות ומפורטות במיוחד, ובין אם באמצעות Google Maps).
צעד נוסף הוא הוספת שם העיר או האזור לכותרות דפים רלוונטיים באתר: למשל עבור מסעדה בראש פינה אפשר ליצור דף שכותרתו "מסעדות בראש פינה", עבור בית קפה במתחם התחנה הראשונה בירושלים דף "בית קפה במתחם התחנה בירושלים" וכו' – וכמובן ללוות את הכותרת בתוכן הולם ובעל ערך לגולשים.

ביקורות גולשים וסקירות

צעד נוסף שיש לבצע במסגרת קידום אתרים לוקאלי הוא הוספתו של האתר לכמה שיותר אתרי סקירות וביקורות (כמובן כאלה שרלוונטיים לתחום פעילותו של העסק). הסיבה לכך היא שחוות דעת של גולשים ומבקרים משפיעות לטובה על המיקום במנועי החיפוש השונים (לא רק גוגל אלא גם בינג, יאהו וכו'), ואם הן טובות הרי שמיידית ייווצר גם הרושם הרצוי בקרב הגולשים וכך הרווח יהיה כפול ומכופל.

Facebook Comments